Hjälp utanför ramavtalet

De tjänster som är stadsdelsförvaltningens ansvar kan verksamheten/stadsdelsförvaltning välja att köpa antingen genom egen upphandlad leverantör eller genom Micasas driftleverantör.

Veolia är Micasa Fastigheters driftentreprenör. Beställningar till Veolia görs genom Micasas felanmälan 08-508 360 01. Fakturan skickas direkt från Veolia. Listan nedan visar vad Veolia kan hjälpa till med.

Fastighetstekniker:
• Markiser, solskydd
• Fönsterputs
• Lysrör, glimtändare, glödlampor
• Lös inredning/utrustning
• Mörkläggningsanordning
• Persienner, solavskärmning
• Riskavfall
• Skadegörelse, invändigt och utvändigt (beroende på art)
• Sopor:
a) storkök
b) interntransport
c) grovsopor
• Sotning av fettkåpor (storkök)
• Städning
• Dörrar
• Låssystem
• Tillval, hyresgäststyrt

Styr & reglertekniker: 
• Larm: verksamhet. Kallelsesignaler, trygghets-, överfalls-, inbrotts- och dylikt

Elektriker: 

• Datanät
• Elinstallation av armaturer, eluttag, strömbrytare, etc.
• Lös köksutrustning (inkl cafeteria, restaurang, storkök, etc.)
• Telenät (telefoner och växel)
• Tvättstugeinredning – luddfilter, rengöring och åtgärder p g a av bristfällig rengöring
• Larm
• Toalarm

VVS-tekniker: 

• Byte/installation av blandare, ballofix, handfat, wc-stol, vitvaror, etc.
• Centralgasanläggning (myndighetskrav finns, utgår vid ombyggnad)
• Fettavskiljare

Ventilationstekniker: 

• Sotning av fettkåpor (storkök) beroende på omfattning

Kyltekniker: 

• Kylanläggning, verksamhetsrum
• Kyla för storkök, central kyla till kylar, frysar och kylrum. Storkök – där det finns myndighetskrav för rapport av kylmedium
• Service av kylaggregat, klimatkyla, luftpumpar, luftkonditionering, etc.
Utförs av underentreprenör: priset kan avvika Bevakningstjänster, kaffe- och vattenautomat, borttappade nycklar.

Dela på: