Covid-19 och felanmälan

Med anledning av covid-19 prioriterar Micasa Fastigheter endast akuta ärenden i verksamheter och lägenheter tills vidare.

Från och med den 19 mars avhjälper vi endast akuta fel i våra fastigheter. Det innebär att vi tar emot felanmälningar och gör en bedömning enligt denna lista

Innan besök sker i vård- och omsorgsfastigheter och på servicehus kontaktar entreprenören verksamhetschef för att rådgöra om hur besöket planeras in på bästa sätt.

Vi informerar alla som kontaktar oss om att vi endast bokar akuta åtgärder i seniorlägenheter och verksamheter.

Vi har alla ett ansvar att förhindra smittspridning, samtidigt som vi har en viktig verksamhet som måste fortsätta fungera, gör vi vad vi kan för att inte utsätta hyresgäster, medarbetare och samarbetspartners för risk för smitta av covid-19/coronavirus.

Ovan gäller tillsvidare. Nya beslut fattas utifrån myndigheternas och stadens rekommendationer.

Dela på: