Ekonomiassistent Leverantörsreskontra

Är du en självgående och serviceinriktad ekonomiassistent som vill arbeta med leverantörsreskontra och trivs med att stötta kollegor i ekonomirelaterade frågor? Nu söker vi på Micasa Fastigheter en erfaren ekonomiassistent till vår redovisningsenhet.

Enheten består av ett team om sex medarbetare. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista och erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra säkerställer du att leverantörsfakturor hanteras och konteras på korrekt sätt och betalas i tid. I tjänsten ingår bland annat:

  • Leverantörsreskontra
  • Avstämningar
  • Besvara frågor om leverantörsfakturor
  • Utbilda nyanställda i hantering av fakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande
  • Erfarenhet av leverantörsreskontra och löpande bokföring
  • Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifte
  • God datavana och mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Exce
  • God svenska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Agresso samt om du har kunskaper om fastighetsmoms.

Personliga egenskaper

Som person är du initiativtagande, flexibel och självgående i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta med andra och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Viktigt är också att du är strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbete samt har en analytisk förmåga som du kan tillämpa i praktiken.

Läs mer och ansök här

Dela på: