Kundtjänstmedarbetare

Vi söker en ny medarbetare till vår kundtjänst. Micasa Fastigheter erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär.

Drivs du av att ge bästa möjliga service och trivs i en miljö med högt tempo? Vi söker en ny medarbetare till vår kundtjänst, som vi vill ska uppfattas som en serviceinriktad och effektiv organisation som skapar goda relationer till våra hyresgäster och entreprenörer. Tillsammans med fyra kollegor ansvarar du för att ta emot ärenden via telefon och mail och vidareförmedla dessa för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer. Du följer också upp ärenden och återkopplar till våra hyresgäster.

Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla situationen för människor som behöver stöd och omsorg i sitt boende. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Rollen innebär kontakter med kunder och leverantörer via framförallt telefon men också mail.
• Svara på frågor
• Lämna frågor vidare till rätt person inom organisationen
• Beställa tillval
• Förmedla ärenden till externa leverantörer
• Göra avrop från ramavtal
• Följa upp ärenden och återkoppla till våra hyresgäster

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst eller annat serviceyrke gentemot kunder. För rollen krävs att du behärskar svenska väl och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer att arbeta mycket med telefonen som redskap så det är viktigt att du är trygg i detta och att du har lätt att förmedla service över telefon. Du är en van datoranvändare, har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, och har lätt att lära dig nya system och arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen eller från offentlig sektor. Det är också meriterande om du talar fler språk utöver svenska och engelska.

Eftersom rollen inom kundtjänst är en viktig länk mellan oss och våra hyresgäster behöver du ha ett engagemang och en förmåga att inge förtroende. För att lyckas i rollen behöver du vara van vid att arbeta i ett högt tempo och ha en förmåga att arbeta effektivt och noggrant tills ärenden är avslutade. Det är viktigt att du är trygg i dig själv och har stort tålamod. Kommunikation är en central del av rollen och det är därför viktigt att du kan uttrycka dig tydligt och välformulerat, och också är en god lyssnare med förmåga att vara mottaglig och anpassa dig till situationen. För att trivas i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad och flexibel.
Läs mer och sök jobbet

Dela på: