Vi söker en driftoptimerare

Brinner du för fastigheter och vill bidra med din kompetens inom fastighetsteknik och driftoptimering? En av våra driftoptimerare har gått vidare internt och vi söker därför någon som i nära samarbete med en kollega ska ansvara för drift och underhåll av företagets värme- och ventilationsanläggningar i våra ca 120 fastigheter.

Som driftoptimerare agerar du även som stödfunktion till de tekniska förvaltarna och avdelningen för byggprojekt, vilket bland annat innebär att du kommer att vara delaktig i projekteringsskedet vid ny- och ombyggnation.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter

I rollen som driftoptimerare ansvarar du för drift och underhåll av bolagets värme- och ventilationsanläggningar, samt för att driva modernisering och effektivisering av anläggningarna. Du har en beställarroll och tillsammans med vår externa driftentreprenör säkerställer du avvikelser i innemiljön och verkar för ett bra inomhusklimat. Du har kostnadsansvar för ditt område. Bland arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

  • Driftoptimera värme- och ventilationsanläggningar enligt optimeringsplan
  • Ansvara för att tekniska installationer samverkar så effektivt som möjligt
  • Ta fram och hantera åtgärdsförslag för att avhjälpa avvikelser gällande inomhusmiljö och ökad mediaanvändning
  • Ansvara för entreprenörskontakter, följa upp och säkerställa entreprenörers leverans
  • Säkerställa att åtgärder vidtas efter OVK-besiktningar och radonmätningar
  • Delta som specialist vid projektering i samband med byggprojekt samt vid upprättande av underhållsplaner och budget
  • Delta i avdelningens budget- och utvecklingsarbete

Kvalifikationer och erfarenhet

Rollen som driftoptimerare kräver högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsteknik, alternativt mångårig erfarenhet i likvärdig befattning. Du har tidigare erfarenhet av driftoptimering, drift och underhåll av värme och ventilation och/eller styr och regler. Du behöver också tidigare ha arbetat med styrsystem. Rollen förutsätter B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av LOU och även om du tidigare arbetat med fastighetssystemet Fast2.

Personliga egenskaper

För att du ska lyckas i rollen är du strukturerad och självgående. Du är resultatinriktad, kreativ och söker aktivt nya lösningar. För att trivas som driftoptimerare är det viktigt att du gillar att arbeta både operativt och strategiskt med tekniska frågor, samt att du trivs med både självständigt arbete och att jobba i team. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt behöver du vara relationsskapande, ödmjuk och en god kommunikatör.

Skicka in din intresseanmälan till Emilia Madeon, HR-specialist: emilia.madeon@micasa.se 

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetsplats: Nordkapsgatan 3 i Kista

Läs mer om Micasa Fastigheter och följ oss på LinkedIn

Dela på: