Upphandlare

Nu söker vi en upphandlare till inköpsenheten som ansvarar för att Micasa har tillgång till avtal för de varor, konsult- och entreprenadtjänster som krävs för att bolaget ska kunna utföra sitt uppdrag. I dagsläget är vi två upphandlare, en inköpsassistent på 50 procent och en inköpschef på enheten.

Driva och projektleda upphandlingar

Du kommer att driva och projektleda upphandlingar inom olika områden. Du är den som leder projektgruppen för respektive upphandling och ansvarar för hela processen från behovsanalys, framtagande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud till upprättande och överlämning av avtal till avtalsägare. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor, interna beställare samt leverantörer i ditt dagliga arbete. Vi vill ha kul på vägen och verkar för att skapa en arbetsmiljö och en upphandlingsprocess där trygghet och enkelhet är i fokus.

I rollen ansvarar du för att planera, driva och genomföra egna upphandlingar i samråd med interna beställare.

Du kommer även att: 

  • driva flera upphandlingar/förnyade konkurrensutsättningar
  • aktivt delta i enhetens arbete med att identifiera, utveckla och implementera effektiva upphandlings- och inköpsprocesser
  • delta som stöd/resurs i kollegornas pågående upphandlingar
  • ha en dialog med och skapa ett mervärde för våra leverantörer
  • säkerställa att konkurrensen utnyttjas på ett affärsmässigt sätt och så att varor och tjänster köps in kostnadseffektivt, till rätt kvalitet och med minsta möjliga miljöpåverkan
  • delta i bolagets arbete med avtalsuppföljning
  • följa utvecklingen inom inköpsområdet och bevaka rättsutvecklingen
  • utbilda och informera bolagets anställda. 

Kvalifikationer

  • Akademisk utbildning inom juridik, inköp, ekonomi eller motsvarande, alternativt YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling i kombination med flera års yrkeserfarenhet. Du kan även ha motsvarande kunskap om upphandling förvärvad genom arbetslivserfarenhet.
  • Du är i början av din karriär och har tidigare erfarenhet av att självständigt arbetat i en liknande roll.
  • Du har självständigt genomfört upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt LOU/LUF och är väl förtrogen med de olika delmomenten i inköpsprocessen och LOU/LUF. 
  • Kunskap om direktupphandlingar samt avrop från centrala ramavtal. 
  • Goda kunskaper i Office-paketet.
  • God förmåga att uttrycka dig i skrift. 

Personliga egenskaper

Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och du har ett stort engagemang för såväl ditt arbete som dina kollegor. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar. Du ska kunna ansvara för flera upphandlingar samtidigt och snabbt kunna skifta fokus, och behöver därför vara strukturerad i ditt arbete och ha en förmåga att prioritera. Eftersom rollen är en intern stödfunktion behöver du vara serviceorienterad och en bra kommunikatör med god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt.

Ansökan

Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken. Vi tar inte emot ansökningar eller intresseanmälningar via e-post. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Örjan Rosvall, inköpschef, orjan.rosvall@micasa.se eller Sabina Korva, HR-generalist, sabina.korva@micasa.se. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se.

Varmt välkommen med din ansökan! Du hittar mer information på Stockholms stads webbplats och där kan du även skicka in din ansökan. Till ansökan på Stockholms stads webbplats

Dela på: