Start för egen driftorganisation i västerort

Idag den 1 oktober 2025 startar Micasa Fastigheters egen driftorganisation för driftområde västerort. Genom att ta över driften i egen regi vill Micasa Fastigheter vara mer närvarande i fastigheterna och få en tätare och mer transparent kontakt med hyresgästerna, för att bättre kunna möta framtidens utmaningar.
Genom etablerandet av egen driftorganisation i västerort får Micasa Fastigheter bättre kontakt med den dagliga verksamheten och alla aspekter av fastighetsdriften, från underhåll och reparationer till tekniska installationer och energioptimering.
- Vi ser ett stort värde att ha dedikerade medarbetare som är kopplade till Micasa Fastigheters värderingar och mål där organisationen snabbt kan anpassa sig efter behov när det gäller såväl fastigheter som tjänster. Det kommer även att skapa förutsättningar för en mer personlig service där vi uppnår våra högt ställda mål, säger Anders Kjellqvist, avdelningschef Fastighet.
Sömlös övergång
För hyresgäster och boende i Micasas fastigheter i västerort kommer övergången till den egna driftorganisationen endast innebära små förändringar till en början. Felanmälan görs fortfarande till Micasas kundtjänst och vår personal som är ute i fastigheterna kommer fortsatt att kännas igen på sina Micasa-märkta kläder och arbetsbilar.
– Målet är att vi genom en högre närvaro i fastigheterna ska öka effektiviteten när det gäller driftåtgärder, så vi kommer att arbeta för att våra hyresgäster ska bli mer nöjda med oss som fastighetsägare, berättar Anders.