De vanligaste frågorna till Micasas kundtjänst

1. Hur får vi våra persienner lagade?

Svar: Micasa Fastigheter ansvarar inte för lös inredning. Kontakta gärna Veolia.

2. Varför kan vi inte ringa direkt till en förvaltare eller till Veolia?

Svar: Micasa Fastigheter strävar efter att ha en samlad bild över felanmälningar, för att säkra vår service till er. Dessutom kan man lättare se omfattningen på felanmälningarna när de finns samlade på ett ställe. Därför vill vi ha "en väg in", d v s att kunder och hyresgäster ringer till ett och samma nummer. Vill man prata med sin affärsförvaltare om andra saker än just felanmälningar går det bra att ringa dem direkt.

3. Kan vi få återkoppling från förvaltaren eller felanmälan?

Svar: Micasas driftentreprenör ska återkoppla i samband med utförda reparationer. Om det inte sker ring Micasa Fastigheters felanmälan.

4. Hur kan vi få hjälp med byte av glödlampa, köksfilter, byte av glödlampor i ugn och kylskåp etc?

Svar: Micasa Fastigheter ansvarar inte för lös inredning. 

5. Hur får jag tag i anläggnings-ID Elskåp inför en inflyttning?

Svar: Ring Micasa Fastigheters kundtjänst.

6. Hur ofta städas lokalerna?

Svar: Stadsdelen är ansvarig för städningen inom förhyrd yta.

7. Varför fungerar inte sophämtningen?

Svar: Sophämtningen ska fungera. Om den inte gör det, ring Micasa Fastigheters felanmälan.

8. Vart ska vi vända oss när trygghetslarmen inte fungerar?

Svar: Stadsdelen har ett eget serviceavtal med larmleverantören.

9. Vart vänder vi oss om låset till omklädningsrummet inte fungerar?

Svar: Micasa Fastigheter ansvarar inte för lås inom verksamheten. Stadsdelen har en ansvarig för lås och en upphandlad låsfirma.

Dela på: