Mina sidor

Här har vi sammanställt vanliga frågor och svar kring Mina sidor.

Vilka funktioner finns på Mina sidor?

Det finns tre funktioner på Mina sidor:

  • Mina kontaktuppgifter: Här kan du ändra ditt telefonnummer och din mejladress.
  • Mina felanmälningar: Här kan du följa dina inrapporterade ärenden som du har felanmält. Du kan även följa ärenden i allmänna utrymmen som hissar, entréer och tvättstugor.
  • Mina avier: Här kan du se och ladda ner kopior av dina hyresavier. Du kan se maximalt 12 avier, och de visas i olika färger beroende på betalningsstatus.

Vem kan använda Mina sidor? 

Du som är hyresgäst hos Micasa Fastigheter kan använda Mina sidor.

Hur loggar jag in på Mina sidor?

Det finns olika steg för att logga in på beroende på om du har en registrerad e-postadress hos oss eller inte. Så här går det till:

Du som har en e-postadress

Om du har en registrerad e-postadress hos oss kan du logga in direkt på Mina sidor.

  • Gå till startsidan: micasa.se.
  • Klicka på knappen Mina sidor. På inloggningssidan behöver du fylla i både användarnamn och lösenord. Användarnamnet är ditt personnummer. För att få ett lösenord behöver du klicka på knappen ”Glömt mitt lösenord”. Då kommer du till en sida som förklarar hur du ska göra för att skapa ett nytt lösenord. Lösenordet måste vara mellan 8–20 tecken långt, innehålla siffror, bokstäver och specialtecken. Med
    specialtecken menas till exempel !?&%. 
  • Nu kan du logga in och använda tjänsten.

Ditt lösenord administreras av oss via din e-postadress. Om du saknar en registrerad e-postadress hos oss behöver du kontakta vår kundtjänst.

Jag använder inte e-post, kan jag ändå använda Mina sidor?

Om du inte använder e-post kan du ändå använda Mina sidor. Du behöver kontakta kundtjänst för att få ett lösenord. Vi skickar då lösenordet till dig via brev. Du är självklart även välkommen att besöka vår reception för att få ett lösenord direkt. Sedan kan du också logga in och använda tjänsten.

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

För att få ett nytt lösenord klickar du på knappen ”Glömt mitt lösenord” och följer instruktionerna på sidan. Detta förutsätter att du har en registrerad e-postadress hos oss.

Om du saknar en e-postadress helt och har glömt ditt lösenord behöver du kontakta vår kundtjänst. De kan då skicka ett nytt lösenord till dig via brev.

Fungerar Mina sidor i alla webbläsare?

Vi rekommenderar att du använder webbläsarna Microsoft Edge eller Google Chrome.

Men det fungerar även med webbläsarna Internet Explorer, Firefox och Safari.

Måste jag gå över till att använda Mina sidor?

Du behöver inte använda Mina sidor. Det går fortfarande bra att kontakta kundtjänst via telefon eller e-post. Du väljer det som passar dig bäst.

Jag har frågor om Mina sidor, vem kan hjälpa mig?

Kntakta kundtjänst via telefon eller e-post. De kan svara på dina frågor och hjälpa dig.

Telefon: 08-508 360 01

E-post: felanmalan@micasa.se

Dela på: