De vanligaste frågorna till Micasas kundtjänst

1. Hur får vi våra persienner lagade?

Micasa Fastigheter ansvarar inte för lös inredning. Kontakta en hantverkare.

2. Varför kan vi inte ringa direkt till en förvaltare?

Micasa Fastigheter strävar efter att ha en samlad bild över felanmälningar för att säkra vår service till er. Dessutom kan man lättare se omfattningen på felanmälningarna när de finns samlade på ett ställe. Därför vill vi ha En väg in, det vill säga att kunder och hyresgäster ringer till ett och samma telefonnummer. Om du vill prata med din förvaltare om andra saker än just felanmälningar går det bra att ringa dem direkt.

3. Kan vi få återkoppling från förvaltaren eller felanmälan?

Micasas driftentreprenör ska återkoppla i samband med utförda reparationer. Om det inte sker, ring Micasa Fastigheters kundtjänst.

4. Hur kan vi få hjälp med byte av glödlampa, köksfilter, byte av glödlampor i ugn och kylskåp och liknande?

Micasa Fastigheter ansvarar inte för lös inredning. 

5. Varför fungerar inte sophämtningen?

Sophämtningen ska såklart fungera. Om den inte gör det, ring Micasa Fastigheters kundtjänst.

6. Vart ska vi vända oss när trygghetslarmen inte fungerar?

Stadsdelen har ett eget serviceavtal med larmleverantören.

7. Vart vänder vi oss om låset till omklädningsrummet inte fungerar?

Micasa Fastigheter ansvarar inte för lås inom verksamheten. Stadsdelen har en ansvarig för lås och en upphandlad låsfirma.

Dela på: